Anul trecut, LG a prezentat un concept de produs care părea destul de departe de a fi transformat într-un produs finit: un televizor OLED care se rulează şi dispare complet atunci când nu este folosit. 12 luni mai târziu, compania se întoarce la CES cu un produs finit bazat pe acel design, într-un corp mai compact, însă la fel de impresionant. Acesta poartă numele LG Signature OLED TV R (65R9) şi oferă toate caracteristicile de top pe care le-am aştepta de la un televizor din 2019.
Compania spune că diferenţe de funcţionalitate între LG Signature OLED TV R şi restul modelelor de top din oferta sa nu vor fi, acesta fiind echipat cu hardware similar. Vorbim despre un panou OLED de 65” capabil să afişeze imagini la 120 Hz, ajutat de un algoritm AI pentru procesarea imaginilor, cât şi de un nou procesor numit Alpha 9 Gen 2. Toate acestea se regăsesc într-o „bază” care permite rularea ecranului permanentă sau parţială. În această bază se regăseşte şi un sistem audio 4.2 de 100 W, care este compatibil cu standardul audio Dolby Atmos.
În utilizare normală, televizorul va arăta şi se va comporta ca oricare altul, însă atunci când nu doreşti să te uiţi la conţinut vizual, acesta oferă posibilitatea de a fi folosit în „Line View”. În acest mod, ecranul televizorului iese doar puţin din baza în care este rulat şi oferă acces la un meniu limitat cu mai multe aplicaţii. Poţi asculta muzică, poţi verifica vremea, poţi avea un ceas afişat complet sau imagini dintr-o colecţie personală, în timp ce modul „dashboard” oferă acces la câteva dintre aplicaţiile standard ale platformei WebOS.
Desigur, modelul 65R9 rulabil este un televizor premium, după cum este sugerat şi din numele său oficial „Signature”. Acesta nu va fi deloc ieftin şi va fi dedicat celor cu buzunare adânci, preocupaţi în principal de estetică, putând integra acest televizor în orice fel de mediu, fără a strica aspectul camereu cu un pătrat mare şi negru prezent permanent în „peisaj”.
Primele informaţii despre preţ sugerează că acesta va fi comparabil cu cel al televizoarelor 8K de pe piaţă. Având în vedere că singurul model disponibil la vânzare la scară largă este cel de la Samsung de 15.000 de dolari, probabil că în această zonă se va încadra şi OLED TV R-ul celor de la LG. 65R9 ajunge pe piaţă în cea de-a doua jumătate a anului 2019.