În timp ce alţi producători
se chinuie să dezvolte
ecrane de 20″-30″, Mitsubishi s-a etalat la târgul
CEATEC cu un afişaj OLED cu diagonala de 155″. Pentru
construirea lui, producătorul japonez a trişat. Afişajul nu a fost
creat pentru a acoperi un perete interior, ci unul de exterior.
Panoul publicitar OLED are o rezoluţie relativ mică, pixeli
au câţiva milimetri şi este modular. Aceasta înseamnă că
dimensiunile şi aspectul pot fi modificate foarte mult. În plus,
modulele pătrate de 10 cm din care este contruit afişajul pot fi
motate şi pe suprafeţe curbe.
De la depărtare, panoul publicitar are o rezoluţie bună, iar
culorile afişate sunt superbe. La mai puţin de un metru distanţă
încep să se observe pixelii mari. Principalul dezavantaj al
acestui panou OLED imens este durata de viaţă de doar 20.000 de
ore. Dacă ar sta ponit în continuu, un scenariu de
utilizare destul de real pentru un panou publicitar, el ar trebui
schimbat după doi ani şi jumătate. Preţul este şi el o problemă,
însă nu pentru cei care îşi permit să facă publicitate la un
asemenea nivel. Cât despre
televizoarele OLED care ar putea sta pe biroul personal, mai
avem timp la dispoziţie ca să strângem banii.