Antivirus, pe televizor? Având în vedere complexitatea produselor SmartTV de generaţie recentă, poate că includerea unei soluţii pentru securitate cibernetică nu este o idee chiar atât de rea. Însă modul în care Samsung a ales să integreze o soluţie antivirus furnizată de o companie cu reputaţie discutabilă, în loc să echipeze OS-ul Tizen dezvoltat în cerc închis cu o soluţie personalizată pentru securitate, este cel puţin discutabil.
Parteneriatele cu furnizori software externi nu sunt tocmai o noutate pentru marii producători hardware, rolul acestora fiind de a rotunji veniturile obţinute prin vânzarea de hardware. Un exemplu cânt se poate de elocvent sunt sistemele laptop livrate cu aplicaţii preinstalate, multe dintre acestea având o calitate cel puţin discutabilă şi impact negativ asupra performanţelor resimţite. Nici produsele smartphone nu sunt ocolite de bloatware, producătorii acestora având grijă să securizeze parteneriatele cele mai profitabile oprind orice posibilitate pentru dezinstalare manuală.
În propria apărare, Samsung declară că rolul software-ului furnizat de McAfee este tocmai de a stopa instalarea de aplicaţii bloatware care pot deteriora performanţele dispozitivului.
Mai ales în cazul modelelor care nu folosesc Android, instalarea de aplicaţii pe dispozitive Smart TV Samsung este un proces care implică vizitarea unui magazin de aplicaţii aflat sub controlul Samsung. Exceptând situaţiile în care utilizatorii instalează în mod clandestin aplicaţii obţinute din surse neoficiale, compromiterea dispozitivelor Smart TV bazate pe platforma Tizen este puţin probabilă. Îmbunătăţirea platformei Tizen pentru a evita tocmai aceste situaţii este o soluţie mult mai bună, includerea software-ului McAfee pe televizoarele Samsung părând mai degrabă o improvizaţie motivată financiar.