Apreciate pentru funcţionalitatea Smart TV implementată cu ajutorul platformei Android TV, televizoarele din noua generaţie sunt mult mai mult decât simple mijloace pentru vizionarea programelor transmise prin reţeaua de cablu, conexiunea la internet şi aplicaţiile instalate deschizând accesul la o largă varietate de conţinut. Ca şi la produsele smartphone, funcţionalitatea este îmbunătăţită periodic prin actualizări de firmware, corectând bug-uri software şi adăugând funcţii noi. Problemele apar atunci când funcţiile adăugate post-vânzare nu au fost documentate în pliantul produsului şi se dovedesc a fi contrar intereselor utilizatorilor.
Exact asta pare că s-a întâmplat cu o largă varietate de dispozitive Android TV, care după o banală actualizare de firmware au început să afişeze conţinut sponsorizat în ecranul principal Android TV. Noua funcţie a fost confirmată pe dispozitive Android TV livrate de Sony, Xiaomi şi Nvidia, dar este posibil ca şi alte dispozitive bazate pe platforma Android TV să fie afectate.
Aceasta nu este prima dată când reclamele şi-au făcut apariţia în interfaţa dispozitivelor Android TV. Diferenţa este că în trecut utilizatorii aveau posibilitatea să dezactiveze afişarea de conţinut sponsorizat folosind setările Android. Rămâne de văzut dacă Google va mai oferi sau nu această concesie, forţarea afişării de reclame putând rotunji semnificativ veniturile generate cu ajutorul platformei Android TV.
Google a revenit cu o explicaţie asupra acestei situaţii spunând că este vorba momentan despre un simplu test la care participă un număr limitat de utilizatori. Compania nu a confirmat sau infirmat dacă schimbarea va fi permanentă sau dacă reclamele vor fi eliminate după un timp: