Intru pe acest site, astăzi 25 mai, 2007. La ora 12.00 – ora României, Justin încă doarme. Doarme interesant, căci se foieşte des. La ora 17:46 nu-i mai văd faţa de chinezoi-american (ori ce-o fi), pentru că s-a retras cu totul sub plapumă. Dau „ceasul” înapoi, pentru că există şi un back-up al transmisiei Justin.TV (câteva ore de înregistrări). Aşa aflu că ajunsese acasă abia pe la 8.30 (ora României); şi-a pus laptop-ul pe pat, l-a băgat la încărcat, apoi s-a dezbrăcat şi evident s-a băgat la nani cu notebook-ul în braţe. Justin Kan, un tânăr antreprenor (23 de ani) din San Francisco, se lasă filmat zi-noapte, 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână, de camerele video răspândite prin apartament. Iar când iese pe stradă nu uită să ataşeze ţinutei sale un accesoriu: o altă cameră video, montată pe cap. Totul se transmite live. Oricine, de oriunde, poate să vadă pe site-ul său ce întreprinde omul nostru, pe cine stresează, cum conduce maşina ş.a.m.d.
Emite live de puţină vreme, din martie anul acesta. Miza distracţiei: un business pe Internet. Site-ul se modernizează continuu, iar Justin şi prietenii săi, împreună cu care a lansat acest „live-life-video-blog”, s-au gândit să alunge potenţiala monotonie, lansând săptămânal un alt personaj pe Justin.TV.
Actualizare: la două zile de la finalizarea acestui articol, intru iar pe www.justin.tv şi văd două noi „canale“ cu transmisie live: unul pe care o privim pe blonda Justine din Pittsburgh, pe celălalt vedem ce filmează webcam-ul montat la biroul Justin.TV. Dacă se mai adaugă câteva asemenea canale, vom avea ocazia să comparăm televiziunea lui Justin cu YouTube, cu diferenţe doar în modul de prezentare al conţinutului video – live, respectiv preînregistrate.
Justin.tv este totuşi un concept reinventat. În urmă cu 11 ani, blogeriţa „JenniCam” etala pe site-ul ei, live, poze făcute în camera sa, câte una la fiecare 30 de secunde.
De unde potenţialul succes financiar al Justin.TV? Fetele aşezate în faţa unui webcam şi care fac tot felul de „exhibiţii” live la cererea domnilor generoşi sunt o banalitate pe Internet. Dar asta-i o muncă part-time. Justin însă este live toată ziua, fie că-i acasă ori pe stradă, vezi ce vede cu ochiul său când e treaz, vezi ce „văd” pereţii din dormitorul său când omul doarme. Iar lumea e interesată de această abordare, gen Big Brother. Au şi un canal de chat pe acelaşi site, unde vizitatorii discută pe seama peripeţiilor prin care trece zilnic vedeta Justin Kan. Banii pot ieşi din publicitatea pe site, şi cu cât are mai mulţi vizitatori Justin.TV, cu atât creşte şi câştigul. Conform statisticilor Quantcast, numărul de vizitatori unici ai Justin.tv se învârtea, în luna mai, în jurul a 40.000.