Sună ciudat, dar este cât se poate de adevărat. Pentru a deveni vedetă pe Internet, pentru a câştiga bani din propriile creaţii cu webcam-ul, nu-ţi trebuie nici facultate, nici resurse financiare deosebite. Ci doar ceva farmec şi personalitate.
Lonelygirl15, unul dintre personajele cele mai vizionate pe YouTube, cu zeci de mii de abonaţi la clipurile sale, cu milioane de accesări, a fost iniţial – anul trecut când şi-a făcut apariţia online – o liceancă de 15 ani, având probleme cu băieţii şi părinţii, aparent satanistă, dar oricum fascinantă. A fost. Pentru că lumea s-a prins după vreo două-trei luni de la debutul ei online că ceva nu-i „în regulă”. Filmările de 1-2 minute în care apărea Lonelygirl15 erau practic profesionale (sofisticat editate, cu o coloană sonoră atent aleasă şi bine integrată etc.). Iar adevărul arăta aşa: fata de 15 ani avea 20; liceanca Bree era de fapt tânăra actriţă Jessica Rose, iar în spatele personajului complex se afla un scenariu scris, regizat, filmat de doi tipi.Fără vreun buget dedicat, oamenii aceştia au creat viitorul televiziunii; au făcut o demonstraţie a ceea ce se poate numi Internet TV. Show-urile Lonelygirl15 sunt un amestec între home made video, telenovele, videoblog şi mister.
Lonelygirl15 are şi un site numai al ei, creat de fondatorii acestui show, care anul trecut genera 10.000 USD pe lună datorită reclamelor ataşate la finalul clipurilor.
Lonelygirl15 va câştiga probabil sume uriaşe de anul acesta. Împreună cu alţi câţiva zeci de creatori de conţinut aflaţi în topul celor mai vizionate clipuri de pe YouTube, Lonelygirl15 a intrat în programul de răsplătire cu bani (asemenea partenerilor media corporate, precum CBS) iniţiat de puţin timp de YouTube. Competitori ai YouTube, ca Revver.com ori Metacafe.com împărţeau de-o perioadă banii câştigaţi cu utilizatorii de top generatori de conţinut video. Un tip din Toronto, de pildă, a făcut 30.000 USD în câteva luni, pe un videoclip accesat sute de mii de ori, după cum scrie TheGlobeAndMail.com. Clipurile lui Lonelygirl15 şi ale altora din topul YouTube ajung chiar şi până la zece milioane de accesări lunar.