Joel Comm, un pionier al Internetului, antreprenor şi autorul unor cărţi celebre, îi provoacă pe internauţii cărora nu le lipseşte substanţa cenuşie să se îmbogăţească pe net. N-ar fi primii, ci doar următorii milionari ai Internetului.
Iar întrebarea „Cum aş putea deveni următorul milionar din afaceri pe Internet” va primi răspunsuri prin intermediul unui reality show pe Internet, ce urmează a fi găzduit la www.NextInternetMillionaire.com.
Pentru proiectul ce se vrea educativ şi distractiv deopotrivă, iniţiat de compania de new media a lui Comm (InfoMedia Inc.) împreună cu Deluge Films, au început deja preselecţiile. Dintre aspiranţii la „următorul milion” vor rămâne 12, iar aceştia vor avea ocazia de a studia tactici de scos bani din Internet, ca mai apoi să se bată prin cunoştinţele dobândite – de-a lungul show-ului TV pe net – pentru un premiu de 25.000 USD şi totodată pentru oportunitatea de se asocia într-o afacere online, timp de un an, cu Joel Comm.
„Publicul conştientizează că Amazon.com, Google sau eBay, companii care-şi desfăşoară activitatea pe Internet, sunt incredibil de profitabile. Dar puţini realizează faptul că există mii de simpli indivizi ce trăiesc confortabil din banii obţinuţi acasă, stând în faţa computerului conectat la Internet. Show-ul The Next Internet Millionaire care va putea fi privit oricând, de oricine, va oferi publicului informaţii şi resurse utile de care se pot folosi pentru a intra în cursa câştigurilor de ordinul milioanelor din munca online” – spune Comm.
Filmările vor avea loc în lunile iulie şi august, iar show-urile vor fi transmise pe Internet, pe parcursul a 13 săptămâni, din această toamnă. În primele două săptămâni de la anunţarea show-ului, 60.000 de pagini web făceau deja referire la acesta. Show-ul televizat pe net va fi condimentat cu invitaţi speciali: Mark Joyner (un autor celebru), Armand Morin (magnat al Internetului), copyrighter-ul Marlon Sanders etc. În ultimii 12 ani, Comm a vândut un site lui Yahoo!, a lansat câteva cărţi, incluzând best-seller-ul „The AdSense Code” şi a construit site-uri ce i-au asigurat venituri de milioane de dolari.
E deja banal: tinerii nu se mai uită la televizor. Ci la monitor, la „posturile“ al căror nume include neapărat sufixul „.com“, „.net“, „.tv“ ori „.ro“. Telecomanda nu-i mai pasionează, ci mausul avid după „emisiunile” şocante, haioase sau educative cu durata de un singur minut, disponibile pe noul tip de televiziune – web TV – reprezentată de portaluri ca YouTube. În plus, pe Internet, fiecare dintre ei are puterea să devină actor, regizor, producător şi vedetă în propriul film, înregistrat cu minime eforturi financiare, cu maximă pasiune în manevrarea mobilulului ori a camcorderului.
Afirmarea acestui specimen uman tot mai larg răspândit se obţine prin intermediul spectatorilor web-ului, care oferă milioane de clicuri şi în consecinţă, oportunitatea unui câştig serios, chiar de sute de mii de dolari. go4it! a ales trei exemple, ilustrative pentru noile tendinţe.