Pornografia este o afacere de miliarde de dolari, iar în ziua de astăzi oricine are acces la internet poate consuma gratuit acest tip de conţinut. Sunt şi persoane care cred că pornografia este dăunătoare. Aceşti oameni nu ştiu, poate, beneficiile pe care această industrie le-a adus. În cartea „The Sex Effect”, care analizează legăturile dintre sex şi cultură, sunt prezentate tehnologiile şi metodele de a face business online descoperite datorită pornografiei.
Această industrie inovează permanent şi adoptă cele mai noi tehnologii, precum realitatea virtuală sau augmentată. De exemplu, compania CamSoda a lansat primul serviciu holografic pentru adulţi din lume, dar şi un sistem bazat pe camere GoPro care le permite actriţelor şi actorilor să facă streaming live de oriunde din lume, chiar şi de sub apă.
Unul dintre primele site-uri de e-commerce din lume, lansat în anii ’90, a fost Hard Drive. Acesta le oferea clienţilor acces la conţinut soft porn contracost. Timp de doi ani a fost cel mai accesat site de pe internet. Cum se făceau plăţile? Richard Gordon a fondat în aceea perioadă Electronic Card Systems, care a dezvoltat primul sistem de plată cu cardul online. Unde au fost implementată prima dată tehnologia? Aţi ghicit: pe câteva site-uri porno. Gordon a devenit mult mai bogat după ce în 1997 a apărut un sex tape cu Pamela Anderson şi Tommy Lee. Internauţii au dat năvală să plătească cu cardul pentru a vedea clipul, iar veniturile Electronic Card Systems, care percepea un comision, au crescut substanţial.
Multe dintre formatele de reclamă şi sisteme de e-commerce îşi au originea în site-uri porno, care au căutat permanent modalităţi de a monetiza audienţa atrasă de conţinutul gratuit oferit. De exemplu, platforme precum Twitch sau Facebook Live sunt urmaşele unor servicii pentru adulţi din anii ’90. În 1994, compania olandeză Red Light District a dezvoltat primul sistem de video streaming pentru internet, care a dus la apariţia videochatului şi mai târziu a unor platforme precum Netflix sau Hulu.
Viteza internetului a crescut de asemenea datorită pornografiei. Imediat după world wide web-ului, unele dintre cele mai populare site-uri au fost cele care ofereau conţinut video pentru adulţi. Pentru a nu-şi nemulţumi clienţii dornici de conţinut video, furnizorii de internet şi-au îmbunătăţit infrastructura, iar producătorii hardware precum Cisco au dezvoltat echipamente de reţea – routere, switch-uri – mai performante.
Pornografia a decis şi soarta unor tehnologii. În anii ’70, două formate video, Betamax şi VHS, se luptau pentru supremaţie. Companiile din industria conţinutului pentru adulţi au ales VHS, pe care se puteau înregistra trei ore de conţinut, faţă de 60 de minute pe Betamax. La sfârşitul acelui deceniu, mai mult de jumătate dintre casetele cumpărate de americani erau cu filme porno, fapt care a ajutat standardul VHS să iasă învingător. Tot această industrie a decis şi soarta confruntării dintre formatele Blu-Ray şi HD DVD.
Aceste companii continuă să inoveze. CamSoda a lansat recent un dispozitiv, numit OhRoma, care oferă şi senzaţia de miros pentru cei care urmăresc conţinut pentru adulţi în realitatea virtuală. Cele 30 de arome oferite variază, de la trupuri înfierbântate, zone intime, afrodisiace, până la ciocolată sau flori de câmp.