În mod normal, dronele propulsate de motoare electrice nu pot rămâne în aer mai mult de 25-30 de minute, consumul de energie fiind prea mare pentru capacitatea acumulatorilor instalaţi.
Un startup numit Impossible Aerospace promite să rezolve această limitare cu un design inedit de carcasă, numit Flying Battery. Noul concept presupune dispunerea uniformă a acumulatorilor pe toate laturile carcasei şi includerea acestora în structura de rezistenţă.
Greutatea acumulatorilor, principalul factor care limitează autonomia de zbor, este distribuită astfel încât manevrabilitatea aparatului să nu fie compromisă şi compensată prin folosirea unor motoare mai puternice.
Carcasa de protecţie a fiecărui acumulator este inclusă în structura de rezistenţă, care astfel poate fi mai uşoară. Cu atât de mulţi acumulatori dispuşi în zone vulnerabile, este esenţial ca fiecare celulă Li-Ion să includă sisteme de siguranţă, oferind protecţie în cazul defectării sau impactului cu solul. Diminuând riscul, sunt folosite celule Li-Ion de capacitate redusă, care pot fi decuplate în cazul defectării fără a pune în pericol buna funcţionare a aparatului.
Cu o anvergură de 66 centimetrii, drona US-1 poate zbura cu aproape 70 de kilometri pe oră, acoperind o distanţă de 74 kilometri. Potrivit companiei producătoare, acumulatorii a căror capacitate combinată nu este precizată pot fi încărcaţi în mai puţin de o oră, permiţând reluarea operaţiunilor în cel mai scurt timp.
Produsă exclusiv în Statele Unite, pentru a adresa temeri legate de prezenţa unor elemente software pentru spionaj în dronele similare importate din China, drona US-1 are un preţ mai degrabă prohibitiv, de 7000 de dolari. Aceasta poate fi configurată cu modul GPS, senzori termici şi optici, autonomia foarte mare de zbor fiind un atu important pentru operaţiuni de supraveghere desfăşurate de forţele de ordine şi pompieri.