Întrucât din ce în ce mai mulţi utilizatori navighează pe internet de pe dispozitive mobile, marile companii încearcă să combată timpii lungi de încărcare, pentru a încuraja consumul de conţinut şi interacţiunea cu acesta. Facebook lucrează la îmbunătăţiri pentru reţeaua sa de socializare, însă Google încearcă să atragă clienţi din toate domeniile pentru a asigura o experienţă mai rapidă tuturor utilizatorilor internetului. Această iniţiativă se numeşte Accelerated Mobile Pages (AMP) Project.
AMP reprezintă un set de reguli pentru realizarea articolelor şi site-urilor web după specificaţiile Google, care va ajuta utilizatorii de smartphone-uri şi tablete să primească articole aproape instant după accesarea unui link. În anumite cazuri, articolele ar putea fi încărcate direct din Google Cache pentru viteză cât mai mare. Cel mai mare avantaj al proiectului AMP este faptul că este deschis tuturor şi foloseşte cod „open source”, sursele fiind deja disponibile pe Github.
Printre partenerii care s-au alăturat iniţativei Google se regăsesc companii importante precum Twitter, Pintrest, WordPress, LinkedIn, care vor oferi suport nativ pentru link-uri AMP, alături de companii importante de presă precum Vox Media, La Stampa, Buzzfeed şi The Washington Post. Întrucât Twitter este un partener important în acest proiect, articolele AMP vor putea integra Tweet-uri şi clipuri de pe Vine care se vor încărca foate repede. Desigur acesta este primul pas către accelerarea internetului după viziunea Google, urmând ca alte companii să adopte AMP în lunile următoare.
Google susţine că nu este nevoie ca cei care vor să se alăture să contacteze compania sau alţi parteneri. Oricine se poate alătura folosind sursele proiectului, iar cei care folosesc AMP nu vor fi avantajaţi în căutările pe motorul de căutare. Google caută şi metode de a integra reclame în site-urile compatibile, însă vor exista cu siguranţă limitări.