Cu economie naţională falimentară şi bancnotă care nu valorează nici cât hârtia pe care este tipărită, Argentina revine la practica medievală a trocului cu bunuri de folosinţă generală, adaptat însă la contextul secolului XXI.
În ciuda lipsurilor materiale, o bună parte din populaţia Argentinei încă deţine sau are acces la telefoane mobile şi internet, unde pot căuta soluţii pentru asigurarea bunurilor de strictă necesitate, cum ar fi alimente şi medicamente. Astfel, piaţa publică este înlocuită de cluburi pentru barter găzduite în reţeaua Facebook, unde bunuri ilustrate cu imagini sunt transferate prin negociere directă, în schimbul altor bunuri de folosinţă.
Grupurile de barter au mai apărut în anii de criză, dar luând forma convenţională, în pieţele publice. Popularitatea uriaşă de care se bucură reţeaua Facebook în Argentina şi suportul oferit de aceasta pentru vânzarea şi schimburile de bunuri lasă celor mai săraci dintre rezidenţi o şansă în plus pentru supravieţuirea într-o situaţie de criză profundă.
Tot mai numeroase, grupurile de barter sunt frecventate în orice moment de „sute” de persoane care nu dispun de un loc de muncă şi venit stabil, dispuşi să ofere anumite bunuri la schimb pentru alimente, detergenţi şi alte bunuri de care au imediată nevoie.