Potrivit investigaţiilor făcute de un jurnalist german pe nume Ronald Eikenberg, Kaspersky Antivirus injectează cod JavaScript în paginile afişate de browsere web, facilitând de ani buni identificarea precisă a utilizatorilor şi urmărirea activităţii online.
Codul JavaScript inserat de Kaspersky conţine un număr unic de identificare ce este replicat pe toate paginile web încărcate pe dispozitivul respectiv. Problema este că odată ce este adăugat în structura paginii web, codul folosit de Kaspersky este vizibil şi pentru alte elemente JavaScript folosite de paginile web pentru atribuirea unei identităţi fiecărui dispozitiv folosit de vizitatori, informaţia servind ulterior la observarea obiceiurilor la navigare şi afişarea de reclame personalizate.
Diferit de simple fişiere cookie, ID-ul atribuit de Kaspersky fiecărui dispozitiv pe care rulează produse de securitate ale companiei nu poate fi ascuns sau blocat prin mijloace convenţionale, ştergerea istoricului de navigare neavând nici un efect.
Contactaţi pentru clarificări, oficialii Kaspersky au confirmat problema semnalată, precizând aceasta se manifestă la toate versiunile antivirus produse de companie. Între timp rezolvată, problema poate fi remediată actualizând software-ul instalat la cea mai nouă versiune disponibilă.