Facebook a prezentat noul News Feed, pune accent pe conţinutul media şi lizibilitate

Autor: Dorian Prodan 08.03.2013
Facebook a prezentat noul News Feed, pune accent pe conţinutul media şi lizibilitate

După cum a anunţat de la sfârşitul săptămânii trecute, Facebook a prezentat ieri seară schimbarea importantă prin care va trece interfaţa Web a celebrului site, aceasta unificând modul de prezentare şi de lucru cu cel al aplicaţiilor pentru terminale mobile sau tablete şi oferind un mediu mai aerisit şi mai lizibil.

Interfaţa Facebook nu a strălucit niciodată din punct de vedere al ergonomiei, conţinutul având dimensiuni mici şi fiind prea înghesuit, însă noul Newsfeed rezolvă o bună parte din aceste probleme. Similar, în linii mari, cu modul de prezentare folosit de serviciul rival Google+, noul News Feed foloseşte spaţii mai largi între blocurile de conţinut, acestea având dimensiuni mai mari pentru a pune în evidenta imaginile, filmele şi, bineînţeles, şi reclamele. Noul mod de prezentare, cu accent pus pe conţinutul de tip vizual, este o modalitate de atragere a utilizatorilor care şi-au cam pierdut interesul şi preferă comunităţi cu orientare clară către imagini precum Tumblr, Instagram sau Snapchat.

La fel ca aplicaţia pentru terminale mobile, noul News Feed foloseşte un meniu extensibil în partea stângă care comasează toate opţiunile sau modurile de filtrare a conţinutului, iar elementelor grafice folosite sunt similare cu cele deja cunoscute din versiunile Android şi iOS.

Vizualizarea mai rapidă a anumitor lucruri este simplificată de separarea News Feed în patru moduri diferite de afişare, cel general numit All Friends fiind însoţit de categoriile Following, Music şi Photos. Dacă ultimele două oferă simpla sortare în funcţie de tipul de conţinut media, Following, care este dedicat utilizatorilor urmăriţi dar şi paginilor preferate, va afişa cronologic tot conţinutul, încercând să elimine astfel plângerile referitoare la necesitatea promovării contra cost pentru atingerea unei vizibilităţi mai bune.

Utilizatorii interesaţi de accesul mai rapid la noul News Feed se pot înscrie manual pe această pagină, schimbările urmând să fie disponibile în săptămânile care urmează, împreună cu o serie de actualizări pentru aplicaţiile pentru terminale mobile şi tablete. Între timp, noul Graph Search este şi el aşteptat pe o scară mai largă, acesta fiind anunţat în ianuarie dar nefiind activat decât pentru un număr limitat de utilizatori.

Tags: