Într-o postare pe blog, oficialii Facebook confirmă ceea ce unele companii de publicitate suspectau deja.
Punând totul în seama unui bug de programare, Facebook dezvăluie că a calculat greşit cifrele de afişări raportate cu unele din sistemele pentru evaluarea reclamelor afişate în paginile reţelei de socializare:
„Am descoperit un bug în funcţionarea sistemului Page Insights. La unul din dashboard-urile prezentate, sumarul pentru propagarea paginilor în intervale de 7 zile şi 28 zile a fost calculat eronat ca fiind o simplă sumă a afişărilor zilnice, fără a scoate din cifrele rezultate afişările care reprezintă vizite repetate ale aceloraşi utilizatori.”
”Astfel, după de-duplicare sumarul de afişări pentru 7 zile va fi în medie cu 33% mai mic, respectiv 55% mai mic atunci când este luat în calcul intervalul de 28 zile. Bug-ul descoperit a fost activ încă din luna mai 2016 şi va fi corectat în cursul săptămânilor următoare”.
Facebook nu este la prima „scăpare” de acest gen, compania admiţând contorizarea greşită şi a afişărilor pentru clipuri video, în unele cazuri raportând cifre de afişări cu 60%-80% mai mari decât în realitate.