Dacă ultimele zvonuri se adeveresc, Facebook este pe cale să achiziţioneze Opera Software, urmând ca versiunile desktop şi mobile ale web browser-ului cu acelaşi nume să devină fundaţie pentru primul web browser Facebook, creat special pentru adepţii reţelei de socializare.
Facebook browser ar urma să includă componente plugin şi meniuri Facebook, ce îmbogăţesc sesiunile de web browsing cu elemente specifice reţelei de socializare, cum ar fi recomandarea paginilor interesante pe Facebook, postarea de imagini şi comentarii.
Aparent, scopul final este cel de a promova reţeaua Facebook de la statutul de simplu website pe care îl vizităm, la cel de experienţă web, în care funcţiile reţelei de socializare sunt accesibile permanent, indiferent de website-ul pe care îl răsfoim.
Dată fiind popularitatea de care se bucură în prezent Opera Mobile, adaptarea acestuia pentru Facebook browser are şanse mari de reuşită, rezultatul fiind un web browser chiar şi mai atrăgător pentru cei 900 milioane de adepţi ai reţelei de socializare.
Odată cu lansarea unui web browser propriu, Facebook va intra într-o competiţie pe două fronturi cu Google, deţinătorul reţelei Google+ şi web browser-ul Chrome – recent avansat la statutul de cel mai folosit browser web, în defavoarea Internet Explorer.
Dacă până acum Google+ avansa cu paşi mici în lumea reţelelor de socializare, Facebook browser va complica şi mai mult lucrurile, forţând Google către strategii şi mai agresive de promovare, cum ar fi integrarea funcţiilor Google+ cu web browser-ul Chrome,