Facebook va opri etichetarea conţinutului din News Feed identificat drept Fake News, garnisind în schimb postările respective cu articole pe acelaşi subiect, provenind din surse verificate.
Măsura reprezintă cea mai puternică abordare de la începerea campaniei împotriva ştirilor false, în urmă cu un an. Potrivit companiei, noua strategie este mai eficientă în stoparea campaniilor de dezinformare, fiind totodată uşor de extins pentru a acoperi alte pieţe şi categorii de conţinut.
Potrivit declaraţiilor oferite de Tessa Lyons, product manager Facebook, articolele relaţionate au întrecut alertele vizuale în ce priveşte aducerea informaţiilor corecte în atenţia utilizatorilor, postările marcate în acest fel fiind mai puţin distribuite decât cele marcate pur şi simplu ca fiind falsuri. Aparent, simpla marcare a postărilor cu o etichetă de avertizare foarte vizibilă nu face decât să alimenteze convingerile celor care îmbrăţişează idei conspiraţioniste, efectul fiind opus celui intenţionat. Furnizarea de informaţii argumentate în mod concret şi susţinute din mai multe surse este astfel o cale mai eficientă de a-i ajuta pe cei indecişi să tragă propriile concluzii, ajungând în cele din urmă la informaţia corectă.
Noile link-uri cu ştiri din surse alternative ar putea fi de folos şi în situaţiile unde postarea incriminată reprezintă doar o dezinformare parţială, amestecând informaţii false şi adevăruri pentru a crea o imagine distorsionată asupra subiectului discutat. Până acum, etichetele Fake News puteau fi aplicate doar postărilor identificate ca fiind complet false de cel puţin doi cenzorii recunoscuţi.