Nu doar Google reacţionează în mod preventiv la apropierea alegerilor europene, încercând să contracareze cât mai bine răspândirea campaniilor de propagandă online, existând temeri justificate cum că actori statali ar putea încerca să influenţeze rezultatul alegerilor şi în alte platforme de socializare, cum ar fi reţeaua Facebook.
Deturnarea reţelelor de socializare şi folosirea acestora în scop de propagandă este un pericol real, a cărui subestimare poate pune companii precum Google şi Facebook într-o situaţie de complicitate pasivă, riscând sancţiuni usturătoare mai târziu.
Acţionând în mod proactiv, administratorii Facebook anunţă noi măsuri pentru gestionarea conţinutului problematic distribuit de utilizatori individuali, dar mai ales cu ajutorul grupurilor de discuţii. Noile restricţii se vor aplica mai ales grupurilor de Facebook raportate pentru distribuirea repetată de Fake News, vizibilitatea postărilor în News Feed scăzând dramatic. Dincolo de postările pe teme politice, în categoria Fake News poate intra şi conţinutul pe teme controversate, cum sunt campaniile antivaccinare.
Totodată, Facebook implementează şi un algoritm Click-Gap menit să asigure că utilizatorii că vor găsi mai puţin conţinut de calitate îndoielnică în News Feed. Acesta funcţionează scăzând vizibilitatea postărilor care primesc în mod inexplicabil un volum mare de trafic, fără a avea o legătură evidentă cu alt conţinut foarte popular distribuit online de o sursă reputabilă. Spre exemplu, multe din postările clickbait se propagă în acest mod, folosind imagini şi descrieri scandaloase menite să forţeze reacţia utilizatorilor.
Totodată, Facebook pune mai mult accent pe verificarea manuală a conţinutului devenit viral, gestionând altfel neajunsurile sistemelor automate de filtrare a conţinutului.