Una din modalităţile prin care Facebook îşi ţine utilizatorii permanent ocupaţi, este afişarea celebrelor alerte cu „puncte roşii” în interfaţa aplicaţiei pentru mobil şi versiunea web. Oricine a folosit serviciile Facebook pentru o durată mai mare te timp ştie deja că aceste alerte vizuale pot fi extrem de sâcâitoare, solicitând acţiuni pentru tot felul de lucruri de care poate nu suntem neapărat interesaţi.
Însă dincolo de dependenţa creată utilizatorilor care ajung să verifice în mod obsesiv orice noutate semnalată din reţeaua de socializare, alertele vizuale afişate constant au şi un efect advers pe care administratorii Facebook nu au cum să nu îl observe: după o vreme îşi pierd efectul şi ajung să fie ignorate cvasi-permanent, apetitul utilizatorilor pentru mesaje de notificare ajungând la saturaţie.
Sură majoră de anxietate şi frustrări pentru o categorie de utilizatori Facebook care cu greu se pot dezlipi de telefonul mobil, alertele de tip „puncte roşii” vor putea fi de acum dezactivate în mod selectiv, alegând doar acele categorii de conţinut de care chiar suntem interesaţi. Facebook va pune la dispoziţie patru selecţii: clipuri video, sugestii pentru cereri de prietenii, actualizări din grupurile de Facebook şi alertele pentru like-uri şi comentarii primite la postările de pe Facebook.
În mod predictibil, administratorii Facebook nu duc treaba până la capăt, ascunzând noile setări într-un meniu de configurare mai puţin vizibil pentru utilizatorii neiniţiaţi, în idea ca aceştia să nu dezactiveze în număr prea mare alertele de notificare atât de benefice până acum pentru dezvoltarea reţelei de socializare.