Google şi Uniunea Europeană au mereu câte ceva de împărţit, odată la câteva luni, gigantul online primind câte o amendă pentru modul în care operează pe teritoriul Vechiului Continent. După o amendă usturătoare de 5 miliarde de dolari în 2018 pentru concurenţă neloială pe platforma Android, Google ia acum o amendă puţin mai mică, dar care ar putea fi considerată imensă pentru alte companii, de 1,5 miliarde de euro pentru încălcarea regulamentelor antitrust pe platforma AdSense.
În perioada 2006-2016, Google a folosit platforma AdSense pentru a câştiva un avantaj în faţa concurenţilor de pe piaţa de reclame online. Google oferea publisherilor care aveau un contract pentru AdSense posibilitatea de a integra reclame în căutările de pe site-uri, cu menţiunea că reclamele care puteau fi afişate în rezultatele căutărilor trebuiau să nu fie ale concurenţilor, reclamele Google trebuiau să primească o poziţie mai bună decât cele ale altor companii, iar Google decidea unde puteau apărea reclame ale rivalilor.
Având în vedere că Google deţine 70% din piaţa de reclame online şi 90% din piaţa de căutări din Europa, astfel de practici care limitează concurenţa loială nu sunt tocmai bine privite de către autorităţi. Ce-i drept, posibilitatea de a căuta în site folosind Google este o capabilitate oferită gratuit de către companie, reclamele fiind singura sursă de monetizare a acestei funcţii. Totuşi regulamentul restrictiv al reclamelor care pot fi afişate a fost de ajuns să ducă la o amendă de 1,5 miliarde de euro.
Google deja nu mai aplică astfel de practici pe teritoriul Uniunii Europene, însă amenda a fost calculată relativ la veniturile AdSense în perioada în care aceste reguli au fost în efect. Totuşi, 1,5 miliarde de dolari reprezintă doar 1,29% din profitul pe care Google l-a înregistrat în 2018, deci nu va fi o lovitură foarte mare pentru companie.