Google are de gând să creeze 20 de canale speciale, accesibile
prin portalul
YouTube , pentru care va atribui un buget de aproximativ
100 milioane de dolari. Banii vor fi utilizaţi
pentru crearea de conţinut original, ce va fi
difuzat pe aceste canale.
Compania plănuieşte să ofere pe canalele de video streaming
programe originale, de creaţie proprie, dar şi programe
sponsorizate prin publicitate, produse cu un buget mai redus şi
adaptate pentru mediul online. YouTube dispune deja de un sistem de
publicitate foarte profitabil, implementat pentru colecţia de
filme, iar extinderea acestuia şi la transmisiuni în sistem video
streaming este o schimbare cu mult potenţial din punct de vedere
financiar.
Google a făcut deja primii paşi în această iniţiativă, demarând
o căutare de noi talente şi idei, urmând să colaboreze cu marile
case de producţie Hollywoodiene pentru crearea de conţinut.
Odată cu iniţiativa luată de Google începe să se contureze şi
o nouă direcţie pentru televiziunea clasică, lupta
pentru telespectatori urmând să se mute din grila firmelor de
televiziune prin cablu direct în mediul online, unde limitări ca
numărul de canale difuzate şi conţinutul care poate fi vizionat la
un moment dat devin pur şi simplu irelevante. În locul unei grile
de canale aleasă de către compania de televiziune prin cablu, vom
avea un număr practic nelimitat de programe şi mult mai multă
flexibilitate pentru vizionarea emisiunilor preferate.
Chiar dacă nu va avea efecte imediate, pe termen lung această
nouă ramură a televiziunii ar putea submina supremaţia
televiziunilor prin cablu şi satelit, tot mai mulţi
telespectatori fiind atraşi în mediul online prin conţinut mai
variat şi adaptat pentru web.
Între timp, dispozitivele set-top-box şi televizoarele cu acces
la internet încep să fie întâlnite din ce în ce mai des prin
sufrageriile utilizatorilor, atraşi de libertatea şi natura
interactivă a mediului online. În umbra schimbărilor anunţate şi
platforma
Google TV devine o alternativă tot mai atractivă la televizorul
clasic.