Consumatorii de conţinut digital din România nu au o viaţă prea uşoară, legislaţia, lipsa de interes şi puterea pieţei locale făcând ca unele servicii să fie indisponibile pe teritoriul ţării noastre. Dacă Spotify ne spune să mai aşteptăm, Amazon ne refuză iar iTunes in the Cloud este implementat doar parţial, Google Play Music şi-a făcut ieri seară debutul oficial în România şi intră astfel în concurenţă cu popularele opţiuni precum Deezer sau Zonga.
Lansat acum trei ani, Google Play Music este un serviciu digital care oferă atât posibilitatea achiziţiei de muzică cât şi streaming audio nelimitat, concurând astfel pe două fronturi. Până acum, utilizatorii din România au beneficiat doar de opţiunea plasării în cloud a propriei colecţii de muzică (atât timp cât numărul de piese nu depăşea cifra de 20.000) şi de acces la cunoscuta aplicaţie Play Music pentru redarea audio, însă serviciul Google este oferit începând de ieri seară într-o implementare completă.
Cei care vor intra în magazinul Google Play vor observa că, pe lângă secţiunile pentru aplicaţii şi cărţi, a apărut acum şi categoria Music. De aici, utilizatorii vor putea achiziţiona albume sau piese individuale, le vor putea descărca şi le vor putea adăuga la listele de redare online sau offline.
Cei care preferă streaming-ul la cerere au acum acces la serviciul All Access, care a fost lansat oficial în luna mai a anului trecut. Acest serviciu oferă un catalog de circa 23.000.000 de piese muzicale, utilizatorii putând crea liste de redare şi putând primi recomandări automate. Serviciul Google Play Music All Access este oferit sub forma unui abonament cu un tarif de 29 de lei pe lună, cei care îl vor activa până pe data de 7 ianuarie 2015 urmând să beneficieze de un preţ promoţional de 24 de lei.