Google Search devine mai prietenos cu aplicaţiile mobile şi va oferi indexarea conţinutului acestora

Autor: Dorian Prodan 01.11.2013
Google Search devine mai prietenos cu aplicaţiile mobile şi va oferi indexarea conţinutului acestora

Aplicaţiile pentru terminalele mobile şi serviciile de căutare Web optimizate pentru acestea au fost două lumi care nu s-au intersectat până acum, însă Google a anunţat astăzi debutul unei noi facilităţi a motorului său de căutare care ar putea elimina această barieră: indexarea conţinutului aplicaţiilor.

Dezvoltatorii software care aleg să creeze o aplicaţie dedicată pentru un serviciu au la dispoziţie o libertate ridicată de prezentare a conţinutului, de optimizare a navigaţiei sau de implementare a unor opţiuni pe care standardele HTML nu le pot asigura. În acelaşi timp însă, utilizatorii nu pot descoperi şi accesa conţinutul decât prin accesarea explicită a produsului software, iar dezvoltatorii pierd şansele de a fi indexaţi de Google Search şi de a atrage noi clienţi.

Pentru a elimina această barieră, Google a anunţat că motorul său de căutare include acum şi opţiuni de indexare a conţinutului aplicaţiilor, utilizatorii putând deschide un rezultat direct în aplicaţia care a fost asociată cu o pagină Web. Metoda este însă mai complexă decât pare, necesitând implicarea proprietarilor de site-uri şi a dezvoltatorilor sofware de aplicaţii pentru platformele mobile.

În exemplu dat de Google, un utilizator care caută detalii despre filmul „Gravity” vor vedea că lista de rezultate include şi o legătură către site-ul Rotten Tomatoes şi un buton pentru deschiderea paginii respective în cadrul aplicaţiei Flixster. Pentru ca acest sistem să funcţioneze, aplicaţia Flixster trebuie să includă suport pentru indexare iar site-ul Rotten Tomatoes trebuie să declare că pagina internă din aplicaţie este o alternativă la pagina Web afişată de motorul de căutare. Dacă Google a indexat conţinutul Flixster şi produsul este instalat pe telefonul utilizatorului, o simplă apăsare de buton va permite trecerea de la o simplă pagina cu rezultate la conţinutul dorit din aplicaţie.

Opţiunea de indexare a conţinutului aplicaţiilor se bucură în acest moment de parteneriatele cu producătorii aplicaţiilor AllTheCooks, AllTrails, Beautylish, Etsy,Expedia, Flixster, Healthtap, IMDb, moviefone, newegg, OpenTable, Trulia, şi Wikipedia. Pentru început, noua opţiune va fi activă doar pe terminalele Android şi doar pentru utilizatorii Google.com, aceasta urmând să devină activă în săptămânile următoare.

Tags: