Conform celui mai recent articol de pe blog-ul oficial Instagram, reţeaua socializare dedicată partajării de fotografii a anunţat că a depăşit numărul de 300 de milioane de utilizatori. Această cifră este foarte impresionantă având în vedere că în luna martie a acestui an a raportat că 200 de milioane de persoane foloseşte serviciile sale. Aceste statistici sugerează o creştere cu 50% în mai puţin de un an.
Se pare că cei 300 de milioane de utilizatori sunt în mare parte şi activi, luna trecută Instagram fiind accesat şi utilizat de 284 de milioane dintre aceştia. Ambele cifre par să sugereze că reţeaua de socializare foto a egalat sau chiar a depăşit reţeaua de micro-blogging Twitter, un serviciu mult mai vechi, care pare să fi atins un număr de 281 de milioane de utilizatori activi în luna octombrie.
Instagram şi Twitter nu sunt servicii rivale doar în termeni de număr de utilizatori. Recent, aplicaţia Twitter a adăugat filtre foto şi o interfaţă mai curată pe mobile, lucruri împrumutate de la Instagram. În acelaţi timp, Facebook doreşte să adauge un flux de ştiri asemănător cu cel de pe Twitter în Instagram şi totodată conturi „verificate” pentru celebrităţi şi persoane publice, care vor ajuta să separe clonele şi conturile „spam” de cele oficiale.
Conform Instagram, 70 de milioane de fotografii sunt publicate pe serviciu în fiecare zi, iar numărul acesta este în creştere, asemeni numărului de utilizatori.