După ce toate încercările de a convinge utilizatorii să filmeze şi să vizioneze clipuri video ţinând telefonul orientat în poziţie orizontală au eşuat, YouTube a început să adapteze serviciile pentru a ţine cont de situaţia actuală, optimizând afişarea pentru a folosit cât mai mult din suprafaţa ecranului. Următorul pas este optimizarea bannerelor cu reclame pentru a folosi cât mai mult din spaţiul disponibil pe ecranul orientat în poziţie verticală.
De acum, companiile de publicitate vor putea comanda inclusiv reclame video optimizate pentru afişarea pe verticală. Apărând chiar mai mari decât reclamele afişate în modul orizontal, noile reclame vor putea ocupa până la 75% din suprafaţa ecranului. Mai mult, dacă utilizatorii interesaţi interacţionează cu acestea atingând suprafaţa ecranului, afişarea este comutată în modul full-screen, cu sunet.
Tipul exact de reclamă livrată va fi selectat automat de playerul YouTube, în funcţie de orientarea ecranului şi dimensiunile clipului video.
Potrivit statisticilor furnizate de Google, aproximativ 70% din timpul de vizionare contorizat pentru clipuri YouTube este atribuit dispozitivelor mobile, adaptarea reclamelor pentru această platformă fiind perfect justificată. În plus, datorită faptului că foarte mulţi utilizatori folosesc telefonul mobil pentru a viziona clipuri YouTube, filmările realizate pe verticală nu mai sunt considerate inferioare celor potrivite pentru ecranul televizorului sau monitor PC, problema afişării corecte fiind rezolvată prin simpla rotire a telefonului în poziţia corectă.