Acuzaţi ani de-a rândul că nu gestionează în mod adecvat incidentele raportate ,privind agresiuni sexuale şi ale infracţiuni comise de şoferii care activează pe platforma de ride sharing, administratorii Uber au publicat primul lor raport de siguranţă, conţinând statistici concrete despre evenimentele apărute şi o serie de note informative despre măsurile care vor fi luate pentru asigurarea unor condiţii mai sigure pentru pasageri şi şoferi.
La nivel global, Uber a documentat aproape 6000 de rapoarte de abuz sexual între anii 2017 şi 2018, dar şi 19 cazuri de agresiuni fizice soldate cu deces. Administratorii Uber precizează în mod corect că incidentele apărute reprezintă doar o mică fracţiune de procent din cele 2,3 miliarde de călătorii efectuate în acea perioadă la nivel global, vasta majoritatea a experienţelor Uber desfăşurându-se fără incidente nedorite.
Documentul menţionează îmbunătăţiri notabile, cum ar fi includerea unui nou buton de siguranţă în aplicaţia pentru mobil, precum şi schimbări în sistemul de evaluare a şoferilor. Spre exemplu, Uber va comunica de acum identitatea şoferilor „dezactivaţi” cu alte platforme de car sharing, în idea ca şoferii nedisciplinaţi să nu poată relua activitatea pe alte platforme. Pe listă intră şi un număr de telefon la care clienţii Uber aflaţi în pericol să poată apela pentru ajutor chiar în timpul călătoriei, respectiv servicii de educaţie sexuală şi prevenirea abuzurilor pentru şoferii Uber.
Totodată, în aplicaţie va apărea şi opţiune pentru setarea unui cod PIN de patru cifre prin care şoferii şi clienţii acestora vor putea să se verifice reciproc înainte de acceptarea unei curse.
În timp ce raportul comandat în urmă cu doi ani de actualul CEO Dara Khosrowshahi descrie incidente până la urmă inevitabile, dat fiind numărul uriaş de călătorii şi desfăşurarea companiei în regiuni dintre cele mai diverse ale lumii, documentul nu explică şi de ce compania ia în serios abia acum problema şoferilor nedisciplinaţi sau de-a dreptul periculoşi, care sunt acceptaţi în sistem fără a trece printr-un proces de evaluare mai detaliat.