Când vine vorba despre servicii care oferă streaming video, Vimeo este una dintre cele mai ciudate, abordând un alt tip de model de monetizare, preferând abonamentele faţă de reclame. Compania a anunţat că a cumpărat serviciul Livestream, care se ocupă cu streaming de conţinut live folosind un model de business similar, partenerii fiind nevoiţi să plătească o taxă pentru a accesa funcţiile mai avansate. Odată cu noua achiziţie, Vimeo a lansat şi Vimeo Live, platforma proprie de livestreaming care va găzdui întreaga infrastructură Livestream.
Vimeo Live va păstra toate funcţiile Livestream şi va fi compatibilă cu tot ce au fost obişnuiţi clienţii Livestream în trecut. Tranziţia tehnologiei va dura puţin timp, momentan capabilităţile platformei fiind puţin limitate. Cu toate acestea, există deja posibilitatea de a iniţia transmisiuni live în rezoluţie Full HD, care beneficiază de transcodare în cloud şi streaming care se adaptează la viteza de internet a utilizatorului. Mai mult, după terminarea livestream-ului, arhiva înregistrată poate fi înlocuită manual cu un clip la o calitate superioară, înregistrat local, chiar şi în rezoluţie 4K.
Fiind o soluţie pentru parteneri, nu obligatoriu pentru utilizatori de rând, Vimeo Live beneficiază de posibilitatea de a personaliza player-ul video, oferă acces la instrumente pentru distribuţie pe diverse platforme de socializare, cât şi la o plajă extinsă de statistici despre clipurile transmise (vizualizatori, timp mediu de vizualizare, etc.).
Creatorii de conţinut de pe Vimeo au astfel motive să rămână fideli platformei, putând apela acum la aceasta şi pentru momentele în care au nevoie de transmisii live.