YouTube afişează acum filme în 360 de grade

Autor: Cătălin Niţu 16.03.2015
YouTube afişează acum filme în 360 de grade

Realitatea virtuală începe să primească din ce în ce mai mult suport din partea companiilor mari, iar Google nu se lasă mai prejos. După ce a lansat Cardboard, o soluţie extrem de ieftină pentru realizarea unui headset portabil, compania adaugă suport pentru clipuri video la 360 de grade pe YouTube, o funcţie perfectă pentru consumul de conţinut în realitate virtuală. Cea mai bună veste este faptul că putem testa aceste clipuri chiar acum.

Pentru vizionarea clipurilor 3D este necesar un computer echipat cu browserul Chrome sau un dispozitiv mobil cu Android şi care să ruleze cea mai recentă variantă a aplicaţiei YouTube. Imediat ce apeşi pe butonul play, clipul video este redat în mod obişnuit, doar că poţi să roteşti perspectiva de vizionare în orice punct. Vizionat pe displayul unui computer probabil că efectul nu este tocmai impresionant, însă pe un smartphone sau cu un headset VR, simţi că faci parte din film.

Pentru a urca clipurile în acest format pe YouTube este necesară utilizarea unei aplicaţii pentru Windows sau Mac, sau a unui script în Python, pentru a introduce anumiţi parametri specifici. Deşi această metodă nu este atât de greu de utilizat, Google promite să îmbunătăţească procesul de upload, care va adăuga automat informaţiile necesare marcării clipului ca material video la 360 de grade. Există deja câteva mostre de clipuri de la creatori de conţinut cu experienţă care demonstrează capabilităţile noului mod de afişare. Am ataşat un playlist cu şase astfel de clipuri mai jos.

Având în vedere cât suport există deja pentru experienţe în lumi virtuale în spaţiul gaming şi că giganţi ai online-ului mondial precum Facebook şi Google se implică direct în dezvoltarea de tehnologii care să aducă realitatea virtuală mai repede în atenţia publicului este posibi ca în anii următori să primim noi forme de entertainment vizual. Va fi necesar însă ca în următorii ani să se standardizeze formatele şi tehnologiile VR, pentru a asigura compatibilitate a conţinutului video sau interactiv cu o plajă cât mai mare de dispozitive. Cu headset-uri de la companii precum HTC, Oculus VR, Samsung şi Sony, realitatea virtuală pare să ia avânt, iar 2015 pare să fie anul zero al acestei tehnologii.