YouTube va lansa până la finalul acestui an un nou serviciu de muzică online, disponibil atât pe bază de abonament plătit dar şi în variantă gratuită, susţinută prin reclame. Cei care optează pentru varianta premium vor avea acces nelimitat o selecţie vastă de muzică, după modelul opţiunii Google Play Music All Acces şi Rdio.
Serviciul de muzică descris ca fiind similar popularului Spotify, dar cu avantajul accesului la conţinut video, este aşteptat să coste nu mai mult de 10 dolari pe lună în pachet premium. Cei care aleg această variantă vor putea răsfoi conţinutul disponibil fără a fi deranjaţi de reclame şi chiar descărca melodiile preferate pentru ascultare offline.
În varianta gratis, accesibilă de pe toate platformele inclusiv cea mobilă, YouTube pune accentul pe promovarea prin reclame, livrate unui număr cât mai mare de utilizatori. În viitor, cei care optează pentru o subscripţie plătită vor putea asocia abonamentul cu alte servicii şi produse Google, spre exemplu ochelarii inteligenţi Google Glass.
Pentru moment, YouTube nu a confirmat nimic oficial despre noul serviciu de muzică, cu atât mai puţin data de lansare. Probabil, evenimentul va fi sincronizat cu dezvăluirea următoarei versiuni a aplicaţiei YouTube pentru dispozitive mobile, aşteptată să introducă o interfaţă remodelată şi mai multe funcţii noi.