În modul Speed, jucătorul poate alerga cu o viteză semnificativ mai mare până la epuizarea energiei costumului. Această facilitate s-a dovedit a fi foarte utilă în situaţiile în care se dorea retragerea rapidă dintr-o zonă periculoasă, însă nu poate fi folosită în general pentru parcurgerea unor dinstanţe mari în nivel. În modul Strenght, costumul amplifică anumite mişcări ale personajului. Pe scurt, într-o partidă de box cu un soldat corean, Nomad va câştiga în prima rundă prin KO fatal. În plus, sunt accesibile în acest mod acoperişurile joase şi pot fi depăşite anumite obstacole prin sărituri mult mai mari. Precizia armelor este sporită în modul Strenght datorită reculului mai redus.
Am lăsat la urmă cel mai spectaculos mod oferit de costum, şi anume Cloaking. În orice moment jucătorul poate deveni invizibil, nanosuit-ul folosind un sistem de microcamere şi microproiectoare. În acest mod, energia se scurge foarte lent când personajul stă pe loc şi se va epuiza rapid atunci când se mişcă sau aleargă. Pentru a contrabalansa avantajul acestei facilităţi, folosirea armei comută automat costumul în modul Armor.
CryENGINE 2, urmaşul motorului de randare folosit în FarCry, oferă o experienţă vizuală cu greu de egalat la ora actuală. Se poate afirma cu încredere că peisajele randate cu acest motor în Crysis sunt printre cele mai spectaculoase la ora actuală. Printre facilităţile de care dispune motorul se numără iluminarea în timp real, umbre dinamice, ceaţă şi nori volumetrici, iluminare HDR (High Dynamic Range), motion blur şi depth of field. Nu puţine au fost momentele în care am admirat un peisaj impunător, engine-ul fiind capabil să randeze terenul la distanţe de aproximativ 8 km virtuali.