Începând cu Windows 10, pasionaţii de jocuri PC pot cumpăra titlurile preferate şi din magazinul Windows Store, inclus cu sistemul de operare. Însă prea puţini ştiu despre limitările noii platforme Universal Apps folosită de Microsoft pentru gestionarea aplicaţiilor livrate prin Windows Store, de natură să limiteze performanţele şi chiar să degradeze experienţa de joc.
Problemele îşi au originea de la modul în care platforma Universal Apps condiţionează acceptarea aplicaţiilor în Microsoft Store de includerea suportului pentru interfaţa „modern UI”, introdusă pe vremea sistemului Windows 8 şi folosită încă pentru a reda interfaţa Windows 10 pentru ecrane touch.
Printre alte limitări, API-ul „modern UI” nu suportă rularea aplicaţiei 3D în mod full-screen, aşa cum este posibil cu aplicaţiile pentru Desktop, ci doar intr-o fereastră fără margini vizibile, care umple tot spaţiul ecranului. Acest detaliu care trece complet neobservat pentru utilizatorii de rând strică însă funcţionalitatea unor tehnologii esenţiale pentru jocurile PC moderne, care nu mai pot folosi suport NVIDIA SLI sau AMD CrossFire pentru creşterea performanţelor la utilizarea de configuraţii multi-GPU. Funcţia V-sync rămâne activată permanent, iar folosirea mod-urilor pentru jocuri este exclusă, aplicaţiile rulând într-un mediu de tip sandbox care împiedică orice intervenţii din exterior. Nu putem folosii aplicaţii pentru monitorizarea performanţelor, gen MSI Afterburner şi nici înregistra sesiunile de joc (ex. Fraps).
Primul joc la care au fost semnalate aceste limitări este Rise of the Tomb Raider, însă noi rapoarte vizează probleme similare şi cu jocul Quantum Break, fapt ce arată că probabil toate jocurile din versiunea pentru PC a Windows Store se supun acestor limitări.
Complicând şi mai mult lucrurile, regulile Microsoft privind returnarea produselor achiziţionate din Windows Store nu sunt tocmai permisive, cumpărătorii nemulţumiţi neavând prea multe opţiuni pentru recuperarea investiţiei.