Preţul acţiunilor Nintendo a continuat să crească după lansarea recentă a jocului video mobil bazat pe realitate augmentată Pokémon Go. Într-o singură zi, valoarea de piaţă a companiei japoneze a crescut cu peste 7,5 miliarde de dolari, acesta fiind cel mai mare avans înregistrat de titlurile Nintendo într-o şedinţă de tranzacţionare din 1983 încoace.
Jocul, disponibil în SUA, Australia şi Noua Zeelandă, a ajuns în vârful topurilor celor mai populare aplicaţii din magazinele virtuale şi are deja aproape la fel de mulţi utilizatori ca reţeaua de socializare Twitter.
Pokémon Go nu este dezvoltat direct de Nintendo, ci reprezintă o colaborare între companie şi firmele Niantic (dezvoltator de jocuri bazate pe realitate augmentată) şi Pokémon Company (care încasează aproximativ 30% din veniturile generate de joc). Nintendo este acţionară la ambele entităţi.
Aplicaţia este gratuită, iar veniturile sunt generate prin microtranzacţii în joc.
Pentru ca Pokémon Go să aibă un impact semnificativ asupra profitului Nintendo, jocul ar trebuie să genereze venituri de 140-196 milioane de dolari în fiecare lună, potrivit analiştilor. Rămâne de văzut dacă interesul ridicat pentru acest titlu se va menţine în perioada următoare.
Potrivit Wall Street Journal, Pokémon Go va fi lansat în Marea Britanie şi Europa în „următoarele zile”.