Perioada dificilă prin care trec producătorii de PC-uri nu dă semne că s-ar putea încheia prea curând, datele publicate de Gartner subliniind un declin major. Ce de-al doilea trimestru al acestui an este şi al cincilea trimestru consecutiv de declin, marcând astfel cea mai îndelungată perioadă de scădere din istoria PC-urilor, inclusiv în cazul pieţelor pentru care mai existau speranţe.
Conform datelor centralizate de Gartner, cel de-al doilea trimestru al acestui an a marcat o scădere de aproape 11 procente a vânzărilor de PC-uri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, adică o diminuare cu 76 de milioane de unităţi.
În zona EMEA (Europe, Middle East and Africa), din care face parte şi România, vânzările de PC-uri au înregistrat o scădere masivă de 16,8 procente. Din păcate pentru jucătorii de pe piaţa PC, zona Asia şi Pacific (APAC), o regiune în dezvoltare care a fost un motor al cererii, a cunoscut şi ea o scădere de 11,6 procente. Singura piaţă majoră unde scăderea a fost redusă a fost cea a Statelor Unite, aceasta scăzând cu doar 1,4 procente şi marcând chiar progresul făcut de Lenovo si Dell.
Pe primul loc în topul producătorilor îi găsim acum pe cei de la Lenovo, care au reuşit să vândă 12,67 milioane de unităţi şi să obţină o cotă de piaţă de 16,7 procente, aceştia înregistrând şi cea mai mică diminuare a vânzărilor: doar 0,6 procente. HP, care a pierdut locul fruntaş, a cunoscut o diminuare a vânzărilor cu 4,8 procente, în timp ce ASUS şi Acer au fost cei mai greu loviţi: scăderi de 20,5, respectiv de 35,3 procente.
Ca de obicei, motivul acestei scăderi este orientarea utilizatorilor către tablete, care sunt considera platforme mai ieftine şi mai accesibile pentru consumul de conţinut media.