Toshiba a anunţat că va porni o campanie nouă de garanţii pentru laptopurile sale de business numită „Reliability Guarantee”. Întrucât compania este atât de încrezătoare în fiabilitatea noilor sale computere, se angajează să ofere celor care au probleme cu produsele cumpărate o ofertă de nerefuzat: restituirea sumei pentru care a fost cumpărat laptopul, alături de o reparaţie gratuită a defecţiunii. Desigur, există câteva condiţii care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de această ofertă.
În primul rând, laptopul trebuie să participe în această promoţie. Există o listă online care include toate modelele protejate de Reliability Guarantee. Acestea fac parte din familiile Protege, Satellite Pro şi Tecra, ficare dintre acestea fiind încadrate pe diverse trepte ale segmentului business. După achiziţionarea laptopului, acesta trebuie înregistrat pe site-ul Toshiba în programul Reliability Guarantee.
Desigur, există un timp limită pentru a beneficia de această garanţie specială. În cazul în care au trecut mai mult de 30 de zile de la data achiziţiei, laptopul nu mai poate participa în promoţie. Odată parcurşi cei doi paşi, în cazul unei probleme în primul an de utilizare, trebuie completat un nou formular, de data aceasta pentru rambursarea banilor, iar pe lângă restituirea lor, laptopul va fi reparat pe gratis. Totul sună foarte bine, însă probabil că nu foarte mulţi utilizatori vor putea beneficia de această ofertă.
Laptopurile participante sunt testate înainte să ajungă în magazine prin procedura HALT (Highly Accelerated Life Testing), care simulează trei ani de utilizare. Având în vedere că Toshiba oferă posibilitatea rambursării banilor, cu siguranţă compania este încrezătoare în produsele sale şi nu se aşteaptă ca multe computere să se defecteze în primul an de utilizare. Mai mult, problema trebuie să fie hardware şi trebuie să apară din cauze „naturale”. Deteriorarea intenţionată a computerului va duce mai mult ca sigur la invalidarea garanţiei.
Aceasta nu este prima iniţiativă ieşită din comun pe care Toshiba a pornit-o cu referire la garanţii. În trecut, compania asigura reparaţii gratuite indiferent de problemele pe care laptopurile sale le întâmpinau, fie că era vorba de hardware defect sau daune cauzate de accidente.