Conform unui raport IDC, Apple este liderul pieţei de dispozitive de purtat, categorie în care intră ceasurile şi brăţările inteligente şi produsele pentru monitorizarea activităţilor sportive. Apple Watch a fost cel mai popular dispozitiv de purtat din cel de-al doilea trimestru, singura companie care a reuşit să se apropie de numărul de unităţi livrate de producătorul american fiind Xiaomi, celebrul „Apple din China”.
În ciuda faptului că în aceeaşi perioată a anului 2017 (trimestrul al doilea), Xiaomi era pe primul loc, în T2 2018, compania chineză a trecut pe locul al doilea. Apple conduce piaţa de „wearables” cu 17% din numărul total al dispozitivelor vândute în ultimele trei luni. Acest procent reprezintă 4,7 milioane de unităţi vândute, faţă de cele 4,2 milioane ale Xiaomi (15,1%). De altfel, piaţa este în creştere, Apple livrând în T2 2017 doar 3,4 milioane de unităţi, în timp ce Xiaomi livra atunci 3,5 milioane.
Pe locul trei în topul producătorilor de wearables se află Fitbit, cu 2,7 milioane de unităţi livrate şi 9,5% din piaţă, o scădere de la cele 3,4 milioane de anul trecut. Huawei a crescut însă, livrând în T2 2018 1,8 milioane de dispozitive de purtat, creştere de un milion faţă de anul trecut. Garmin vine pe locul cinci cu 1,5 milioane de unităţi, o creştere mică faţă de T2 2017.
Întreaga piaţă de wearables însumează în trimestrul al doilea din 2018 27,9 milioane de dispozitive, adică în creştere cu 5,5% faţă de anul trecut. Se pare însă că anumite modele de dispozitive de purtat încep să scadă în popularitate, în timp ce altele sunt mai căutate. IDC raportează că utilizatorii sunt acum în căutarea unor dispozitive mai complexe, precum Apple Watch (creştere de 38,4%), în timp ce brăţările simple precum cele de la Fitbit, au scăzut cu peste 20% de la an la an.