În timp ce multe companii au încetinit foarte mult dezvoltarea de ceasuri inteligente, iar altele au renunţat la acest tip de produse, Apple pare să se bucure în continuare de succes cu Apple Watch. Nu doar că ceasurile sale se vând încă foarte bine, însă ultimul trimestru a marcat o creştere semnificativă a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, modelul Apple Watch S3 fiind mult mai apreciat.
Conform unui raport publicat de Canalys, Apple a livrat 3,5 milioane de unităţi Watch în trimestrul al doilea din 2018. Acest număr reprezintă o creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2017, însă rivali precum Fitbit şi Garmin câştigă de asemenea teren. Chiar dacă Apple a avut vânzări mult mai mari, în trimestrul al doilea, compania a scăzut la doar 34% din piaţa de dispozitive din gama „wearables” de la 43% în primul trimestru al acestui an.
Acest lucru sugerează că piaţa este în creştere, însă rivalii principali nu sunt producătorii de smartphone-uri şi smartwatch-uri cu Android, ci producătorii de brăţări şi ceasuri inteligente universale, care nu depind de un anume sistem de operare. De asemenea, aceste produse sunt în general orientate către utilizatori care le folosesc pentru monitorizarea activităţilor sportive sau în drumeţii, domenii în care Apple Watch nu este atât de performant din cauza autonomiei scăzute a bateriei.
Creşterea numărului de unităţi Apple Watch S3 vândute pare să fie datorată în pare şi parteneriatului pe care Apple l-a făcut cu operatorii din Asia şi Australia, care sunt dispuşi să vândă astfel de dispozitive cu LTE (Apple Watch S3 este primul model cu LTE) alături de planuri de date. În aceste regiuni, 60% dintre ceasurile companiei care au fost vândute aveau modem LTE.
Există posibilitatea se vedem o nouă creştere a cotei de piaţă a Apple pe piaţa wearables odată cu lansarea celei de-a patra generaţii Apple Watch, care se zvoneşte că va fi livrată cu un nou tip de display „micro-LED”, care va asigura un consum redus de energie, extinzând astfel autonomia.