Decizia Mondelez International, compania care deţine marca Toblerone, de a mări, pe piaţa britanică, spaţiul dintre triunghiurile celebrului baton de ciocolată a făcut valuri pe internet în Regatul Unit.
Luni, cel mai citit articol de pe BBC News a fost cel despre Toblerone, iar un material despre alegerile din SUA s-a situat pe locul doi. Mai mult, la un moment al zilei, căutările după „toblerone” le-au depăşit în Marea Britanie pe cele legate de alegerile americane („us election”).
Totodată, pe reţelele de socializare oamenii au publicat imagini cu noile batoane Toblerone.
Potrivit Daily Mirror, în Marea Britanie un baton de Toblerone care avea înainte 400 de grame are acum 360 de grame, iar unul de 170 de grame are doar 150 de grame. Preţurile au rămas neschimbate.
Compania a declarat pentru BBC că decizia a fost luată după ce au crescut costurile de producţie. Acest lucru s-a întâmplat ca urmare a Brexit, deşi Mondelez International nu a folosit acest cuvânt.
Toblerone a anunţat schimbarea în octombrie pe Facebook, dar la momentul respectiv nu mulţi oameni au luat-o în seamă. Incidentul s-a viralizat după ce noile batoane au ajuns în magazine.