Facebook a avut acorduri de partajare a datelor cu cel puţin 60 de producători de dispozitive tehnologice şi multe din acestea sunt încă în vigoare.
Potrivit
Gândul, care citează The New York Times, Apple, Amazon, Samsung şi Microsoft s-au numărat printre companiile care au beneficiat de datele utilizatorilor Facebook, în ultimii zece ani. Fără un acord explicit, producătorii tehnologici au avut acces la datele utilizatorilor şi ale prietenilor acestora, chiar şi atunci când Facebook a precizat că nu va furniza asemenea informaţii.
Facebook neagă acuzaţiile într-o declaraţie. Potrivit sursei citate, acţiunile de data-sharing au reprezentat o problemă încă din 2012.
„Aceasta a fost semnalată la nivel intern, a reprezentat o problemă de confidenţialitate”, a declarat Sandy Parakilas, care a condus ancheta privind respectarea drepturilor la intimitate de către Facebook. „Este şocant că această practică nu a fost abandonată, şase ani mai târziu şi se pare că ar contrazice testimonialul celor de la Facebook în Congres, potrivit căruia toate permisiunile legate de datele prietenilor au fost dezactivate”.
The Times a scris că unii giganţi tehnologici au avut acces la datele utilizatorilor, precum statutul relaţiei, religia, apartenenţa politică şi evenimentele la care iau parte. De asemenea, jurnaliştii au descoperit că datele prietenilor utilizatorilor pot fi accesate, chiar dacă opţiunea de punere în comun a datelor este dezactivată.
Potrivit The Times, cele mai multe parteneriate rămân în vigoare, în timp ce unele s-au încheiat în aprilie 2018. „Aceşti parteneri au semnat acorduri care previn ca informaţiile utilizatorilor Facebook să fie folosite în alte scopuri decât cele de experimentare a reţelei de socializare”, a declarat Ime Archibong, vicepreşedintele de parteneriate pe produse al Facebook. „Contrar articolului din New York Times, informaţiile prietenilor, precum fotografiile, au fost accesibile pe dispozitive DOAR când oamenii au dorit acest lucru, anume să distribuie informaţiile între prieteni. NU cunoaştem vreo situaţie de abuz în cazul acestor companii”.
Archibong a mai spus că pe fondul ascensiunii iOS şi Android, tot mai puţini oameni se bazează pe experienţa Facebook directă oferită de aceste companii în trecut şi tocmai de aceea reţeaua de socializare a început să renunţe la parteneriate din luna aprilie, anulând 22 de parteneriate până în prezent.