Facebook a încercat în urmă cu câţiva ani să cumpere Snapchat, însă oferta a fost refuzată de către conducerea celei din urmă. Compania lui Zuckerberg nu a rămas însă indiferentă în faţa acestei decizii, împrumutând între timp multe funcţii Snapchat pe care le-a integrat în aplicaţia principală Facebook, în Messenger şi în Instagram, cât şi în diverse experimente precum Sling şi Boomerang. Cel mai nou update de test pentru aplicaţia Facebook include acum noi filtre insipirate de cele din Snapchat, cât şi posibilitatea de a publica fotografii care pot dispărea după 24 de ore.
Momentan noul Facebook pentru mobile este disponibil doar în Irlanda, unde a fost lansat pentru testarea în libertate a noilor funcţii. Actualizarea este concentrată în special pe funcţii foto noi, prin introducerea de noi filtre avansate, create cu ajutorul algoritmilor dezvoltaţi de compania MSQRD pe care Facebook a cumpărat-o în primăvara acestui an. Pe lângă filtrele normale de pe Facebook, există acum filtre care aplică grafică 3D peste imagini în timp real, fie pentru fotografii, fie pentru clipuri video scurte sau transmisii live.
Butonul de cameră este acum accesibil din orice componentă a aplicaţiei, publicarea de fotografii fiind acum mult mai rapidă. De asemenea, imaginile realizate cu ajutorul camerei din aplicaţie pot fi trimise ca mesaj privat fără a deschide aplicaţia Messenger prin intermediul noului Facebook Direct, iar fotografiile publicate pe profilul personal care nu primesc comentarii în 24 de ore pot fi programate să se şteargă singure. În cazul în care utilizatorii reacţionează pozitiv la noile funcţii, Facebook le-ar putea lansa în curând în toată lumea.
Cu adăugarea acestor filtre, posibilitatea de a şterge fotografiile automat şi lansarea Instagram Stories, se pare că doar funcţia Discover de pe Snapchat a rămas singura componentă care nu a fost încă imitată de Facebook.