Facebook a anunţat noi reguli pentru influencerii care promovează produse pe reţeaua de socializare Instagram, restricţionând tipurile de reclame pe care le pot face. De exemplu, noul regulament, care a intrat în vigoare de pe 18 decembrie, interzice promovarea de produse precum ţigări electronice şi alte tipuri de produse de „vaping”, produse din tutun şi arme de foc, urmând ca din 2020 să apară restricţii şi pe alte tipuri de produse.
Se pare că regulile legate de aceste tipuri de produse, în special cele de fumat şi armele, existau de mai mult timp, însă de acum Facebook va începe să le şi pună în aplicare mai „agresiv”. Aceste schimbări de atitudine vin la scurt timp după ce legislatorii din SUA au dat o nouă lege care urcă vârsta legală pentru fumat şi vaping la 21 de ani, aceeaşi vârstă care în America este aplicată şi pentru consumul de alcool. În trecut, vârsta legală minimă pentru fumat era de 18 ani.
Din 2020, Facebook spune că inclusiv influencerii care promovează produse pe bază de alcool şi suplimente alimentare pentru diete vor avea anumite restricţii. Nu este clar la ce tip de restricţii face referire compania, întrucât nu a detaliat, însă este posibil să fie vorba despre ascunderea conţinutului pentru cei care nu au vârsta legală pentru a consuma astfel de produse.
Totuşi, Instagram va oferi pentru anumiţi influenceri care sunt în căutare de parteneri pentru a face reclamă o platformă numită Brand Collabs Manager. Având în vedere că anumite produse nu vor mai putea fi promovate pe Instagram, acest tip de unelte ar trebui să ajute creatorii de conţinut să îşi acopere „golurile” din buget.
Tot platforma Collabs Manager permite creatorilor să trimită date despre postări precum engagement, like-uri şi vizualizări atunci când abordează un nou client, în timp ce brandurile vor putea verifica aceste statistici în postările în care au fost etichetate. Astfel de unelte lipseau în trecut de pe Instagram şi vor fi cu siguranţă apreciate în special de cei care cumpără reclamă pe paginile influencerilor.