Zvonurile despre un nou serviciu Instagram orientat către conţinut video vertical s-au dovedit a fi adevărate. Facebook a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă IGTV (Instagram TV), o nouă componentă de video streaming pentru utilizatorii de Instagram, care doreşte să ofere o alternativă pentru YouTube, oferind însă conţinutul acesteia atât în aplicaţia principală cât şi într-o aplicaţie nouă dedicată. Practic, utilizatorii de IGTV au deja o bază de canale „abonate”, întrucât conturile sunt comune, iar toţi cei care publică clipuri video pentru noua platformă vor apărea automat în fluxul de noutăţi al utilizatorilor.
IGTV este o platformă „mobile first”, ceea ce înseamnă că este special construită pentru a fi folosită pe smartphone-uri. Consecinţa acestei decizii este faptul că toate clipurile publicate pe IGTV vor fi orientate pe verticală, în format 6:19, rezoluţia maximă acceptată fiind 4K. Creatorii de conţinut pot fi toţi utilizatorii platformei, aceştia putând urca clipuri atât de pe smartphone prin intermediul aplicaţiei, cât şi de pe desktop, unde există o interfaţă de upload separată. Acesta este singurul tip de conţinut care poate fi urcat pe Instagram dintr-un browser.
Există mai multe tab-uri care livrează către utilizatori conţinut relevant de la conturile pe care le urmăresc, o listă cu clipuri populare şi un tab în care sunt listate toate clipurile începute şi neterminate. Având în vedere că fiecare clip IGTV poate avea durată până la o oră, iar pe mobil de obicei consumi conţinut în bucăţi mai mici, de numai câteva minute, acest tab este foarte util pentru a continua vizualizarea mai târziu.
Aplicaţia Instagram are acum în partea de sus un nou buton colorat cu sigla IGTV, care livrează conţinut video de la cei pe care îi urmăreşti, fie că sunt prieteni apropiaţi, influenceri sau branduri. Tot acest conţinut este disponibil într-o interfaţă absolut identică şi într-o aplicaţie separată IGTV, care poate fi instalată de pe AppStore sau Google Play. De asemenea, tot acest conţinut poate fi accesat şi din browser, clipurile pentru IGTV fiind disponibile într-un tab separat pe profilul fiecărui cont în parte.
Deja mai multe publicaţii jurnalistice au început să producă conţinut pentru IGTV, în timp ce mulţi dintre creatorii de conţinut de pe alte platforme precum YouTube sau Twitch şi-au arătat suportul pentru o nouă platformă video cu materiale video introductive. Având în vedere că Instagram a anunţat că are acum peste un miliard de utilizatori activi în fiecare lună, este aşteptată o creştere rapidă a acestei componente, însă până când această nouă funcţionalitate nu ajunge la un număr destul de mare de utilizatori activi, probabil că nu vor apărea reclame în fluxurile IGTV.