Instagram a devenit în ultimii câţiva ani cea mai importantă platformă pentru Facebook, compania reuşind să atragă mulţi creatori de conţinut şi mulţi publicitari pe aceasta. Succesul reţelei de socializare şi popularitatea unor funcţii precum Stories a dus însă la necesitatea unor schimbări, în special în componenta de cameră foto, care primeşte în curând îmbunătăţiri, dedicate creatorilor de conţinut.
În primul rând, cei care au conturi de business vor putea să vândă produse direct de pe Instagram. Practic, aceştia vor putea lista produsele care apar în fotografii şi le vor putea marca direct pe acestea, iar utilizatorii vor putea cumpăra produsele direct din aplicaţia de mobil. De asemenea, pentru cei care doar fac reclamă la anumite obiecte, acestea vor putea fi cumpărate prin Instagram.
Pentru realizarea de fotografii şi clipuri video, compania modifică semnificativ componenta de cameră din Instagram. Aceasta are acum mai multe opţiuni pentru realizarea de conţinut interactiv precum quizz-uri, sau sondaje de opinie, iar în curând aceasta va primi şi posibilitatea de a promova donaţii pentru organizaţii non-profit. Practic, cauzele de pe Facebook, care acceptă deja donaţii, vor putea fi promovate şi pe Instagram în componenta stories. Aceasta funcţie va veni mai întâi în Statele Unite.
O altă modificare destul de mare pentru Instagram va fi ascunderea numărului de like-uri din News Feed. Practic, vor fi afişate doar câteva nume care au apăsat butonul Like sub fiecare fotografie, însă numărul total nu va mai fi afişat. Cei care postează acest conţinut vor putea însă să vadă numărul, însă acesta nu va mai fi public. De asemenea, profilul principal va muta numărul de urmăritori într-un loc mai puţin evident. Aceste modificări sunt momentan testate în Canada şi vor veni cel mai probabil în toată lumea în lunile care urmează.
Alte funcţii interesante pentru Instagram sunt cele pentru intimitate, compania promiţând control mai puternic asupra persoanelor care pot vedea sau interacţiona cu conţinutul tău. Apoi, Instagram va permite „pauze” de la aplicaţie, timp în care contul va fi temporar suspendat la alegere. Aceste funcţii sunt parte a programului anti-bullying, care permite raportarea conţinutului neadecvat şi atenţionează utilizatorii care par să posteze atacuri asupra altor persoane.
Spre diferenţă de Facebook, se pare că Instagram are încă reputaţia nepătată, iar Facebook nu vrea să schimbe foarte multe lucruri la reţeaua sa de socializare care se bucură de cel mai mare succes în acest moment.