iOS 9 reprezintă o schimbare majoră a politicilor Apple cu referire la tipul de aplicaţii permise pe AppStore. Astfel, au apărut multe aplicaţii de tip „ad-block”, care au urcat peste noapte în topurile celor mai vândute aplicaţii de pe magazinul digital pentru iPhone şi iPad. Se pare însă că nu toate aplicaţiile de acest gen vor proteja clienţii de reclame, unele dintre ele putând accepta reclame de la anumiţi parteneri în schimbul unei sume de bani.
Conform Wall Street Journal, Dean Murphy, creatorul popularei aplicaţii Crystal, a dezvăluit că a câştigat deja 75.000 de dolari din vânzarea de aplicaţii (după ce a fost aplicat comisionul către Apple) şi că a pregătit deja un parteneriat cu Adblock Pro de la Eyeo GmbH pentru a oferi posibiltiatea companiilor să plătească pentru a filtra reclamele lor. Astfel, deşi utilizatorii au cumpărat Crystal, anumite reclame ale partenerilor vor fi afişate. Atât Eyeo, cât şi Dean Murphy susţin că pentru a accepta astfel de reclame, acestea trebuie să îndeplinească anumite criterii, care să nu deranjeze utilizatorii.
Deja peste 70 de companii doresc să ofere reclame acceptat pentru Crystal, iar alte 700 de companii din lume oferă bannere care se încadrează în regulile Eyeo. Creatorul aplicaţiei Crystal va primi astfel o taxă lunară fixă pentru implementarea listei de clienţi Adblock Pro, pe lângă ceea ce va câştiga din vânzarea aplicaţiei pe AppStore. Desigur, Murphy susţine că are un motiv foarte nobil pentru care va permite afişarea reclamelor: presa online are nevoie de reclame pentru a putea supravieţui. Din păcate, această explicaţie nu se împacă cu faptul că utilizatorii cumpără o aplicaţie pentru a opri reclamele, iar acestea sunt totuşi afişate preferenţial pentru companiile care plătesc.