Microsoft a dezvăluit, în cadrul unui articol publicat pe blogul MSDN, detalii despre viitorul magazin de aplicaţii Windows Store. Parte componentă a Windows 8, magazinul de aplicaţii va fi deschis oficial pe 26 octombrie, odată cu lansarea sistemului de operare, şi va oferi utilizatorul un loc central unde va putea căuta şi de unde va putea achiziţiona aplicaţii Metro.
Disponibil într-o formă preliminară şi foarte limitată în Windows 8 Release Preview, Windows Store va oferi dezvoltatorilor şansa de a-şi publica aplicaţiile Metro într-un magazin digital unic, dar şi posibilitatea de a-şi promova aplicaţiile desktop pe care le comercializează pe alte căi. În plus, Microsoft va percepe un comision de 30% din încasări pentru vânzările care ajung la un maxim de 25.000$, peste aceasta sumă plafonul urmând să scadă la 20%.
Important pentru utilizatori este faptul că preţurile aplicaţiile vor începe de la 1,49$, aproximativ 1,2€, şi vor putea urca până la maxim 999$. În acelaşi timp, Microsoft va oferi o perioadă trial de 7 zile pentru aplicaţii, urmând aceeaşi politică pe care a adoptat-o şi în cadrul Windows Phone Marketplace.
Această facilitate de încercare a aplicaţiilor în prealabil pentru o perioadă generoasă de timp este binevenită. Rivalul Google oferă un timp de încercare la latitudinea dezvoltatorului în cadrul magazinului pentru aplicaţii Web Chrome Store, dar numai 15 minute în Play Store, în timp ce Apple nu oferă o astfel de facilitate nici în App Store nici în Mac App Store, preferând o mai enervantă, îndelungată şi nesigură formă de returnare a banilor.