Aflat deocamdată la fază de testare, noul ecran de apelare pentru telefoane cu Android pune serviciul de asistenţă prin comandă vocală în rolul de „secretară” care întreabă persoana apelantă din ce motiv încearcă să ne contacteze, transcriind conversaţia într-o notiţă pe care să o citim când avem timp.
Susţinută folosind tehnologiile de inteligenţă artificială dezvoltate pentru serviciul de call center Goolge Duplex, funcţia Call Screen se activează în locul căsuţei de mesagerie vocală şi desfăşoară un scurt dialog cu persoana care încearcă să ne contacteze, solicitând acesteia să prezinte şi să lase un scurt mesaj. În locul înregistrării audio, pe telefon primim transcrierea în formă text a conversaţiei.
Mai mult decât un înlocuitor pentru serviciul de mesagerie vocală, funcţia Call Screen poate acţiona ca un filtru împotriva apelurilor telefonice nesolicitate, cum sunt cele primite din partea companiilor de publicitate. Sistemul poate detecta dacă la celălalt capăt se află tot un robot şi analiza explicaţiile date în comunicarea verbală, blocând automat apelurile de tip SPAM.
Deloc surprinzător, noul serviciu de preluare a apelurilor stârneşte confuzie în rândul persoanelor mai puţin obişnuite cu tehnologia modernă. Reacţiile sunt dintre cele mai diverse, conversaţia cu „robotul” Google fiind la început interpretată ca pe o farsă, stârnind apoi furia la adresa persoanei apelate, acuzată că foloseşte acest „truc” pentru a evita o discuţie directă.
Google încă nu a oferit clarificări cu privire la modul în care ar trebui să fie folosită opţiunea Call Screen, compania asigurând doar că procesarea apelurilor se face exclusiv pe telefoanele utilizatorilor, conectând vocea serviciului Google Assistant.