Lansat acum zece ani, serviciu de email Gmail a crescut în popularitate odată cu compania Google, a depăşit cifra de 500 de milioane de utilizatori şi a devenit cel mai popular serviciu de acest fel. Încercând să ofere un mod de lucru superior pentru mesageria electronică şi o integrare mai bună cu alte servicii conexe, Google a anunţat ieri seară Inbox, un serviciu nou care uneşte Gmail, Calendar sau lista de activităţi şi le comasează într-un singur flux de informaţii.
Noul serviciu Inbox va putea fi utilizat atât prin intermediul aplicaţiilor Android sau iOS cât şi direct cu ajutorul unui browser, însă accesul la acesta este restricţionat în acest moment de un sistem bazat pe invitaţii iar compatibilitatea Web este limitată la Chrome.
Ce este însă Inbox? În spatele interfeţei moderne, care foloseşte liniile de design Material din Android 5.0 Lollipop, se ascunde un serviciu nou care procesează inteligent conţinutul şi grupează mesajele electronice în funcţie de tipul acestora, marchează automat informaţiile considerate importante şi preia înregistrările din agendă sau lista de activităţi pentru a completa acest flux de informaţii, modul de lucru fiind destul de apropiat de cel al asistenului digital Google Now.
Denumită Bundles, gruparea automată a mesajelor este o versiune îmbunătăţită a sistemului de clasificare implementat în Gmail acum un an, acest sistem oferind însă mai multe categorii precum extrasele bancare sau chitanţele electronice. Marcarea informaţiilor importante preia date şi din alte surse care au fost folosite până acum doar de interfaţa Web a serviciului Gmail, cum ar fi programul zborurilor aviatice sau mesajele pentru urmărire a coletelor.
Sistemul de activităţi permite crearea unor alerte pornind de la mesajele standard de email şi, în sens invers, permite amânarea citirii unor mesaje. Inbox foloseşte şi sistemul de remindere implementat în asistentul Google Now, aplicaţia oferind astfel alerte care se vor declanşa la o anumită oră sau într-o anumită zonă.
Noul serviciu Inbox este momentan în stadiu Beta si este accesibil doar pe baza unei invitaţii, cei care sunt interesaţi de testarea lui putându-se înscrie la această adresă. Aplicaţiile sunt deja disponibile în Google Play şi App Store, însă, în mod evident, necesită şi ele activarea serviciului pe contul de Gmail.