Demonstrat în luna martie cu o ediţie Opera adresată dezvoltatorilor, modulul adblock este prezent acum ca funcţie nativă în versiunea oficială a web browser-ului, promiţând utilizatorilor o experienţă la navigare cu 45% mai rapidă decât la folosirea rivalului Chrome împreună cu plugin-ul Adblock Plus instalat.
În plus, paginile accesate cu Opera având funcţia adblock activată se încarcă cu 89% mai rapid, eliminarea reclamelor diminuând volumul datelor ce trebuie procesate.
Măsurătorile realizate de către dezvoltatorii Opera au vizat un număr de ”66 website-uri bogate în conţinut”, accesate folosind un PC de nivel mediu, dispunând de procesor AMD Phenom II X6 ajutat cu 8 GB memorie RAM, respectiv versiunea pe 64 biţi a sistemului de operare Windows 10.
În ce priveşte ediţia Opera Mobile, activarea funcţiei adblock pe un telefon Nexus 5X rulând versiunea Android Marshmallow poate îmbunătăţi cu până la 40% performanţele resimţite.
Din păcate, chiar şi cu promisiunea unor performanţe îmbunătăţite şi suport adblock integrat, este greu de crezut că web browserul Opera va obţine o creştere semnificativă a cotei de piaţă, estimată în prezent la 60 milioane utilizatori pentru versiunea desktop şi până la 120 milioane utilizatori pentru versiunea de mobil.
Citeşte şi despre Vivaldi, browser-ul care promite să reînvie gloria vechiului produs Opera