Whatsapp pare să fie cea mai populară aplicaţie pentru chat online, iar ascensiunea sa nu pare să se oprească prea curând. Jan Koum, co-fondator al companiei cumpărată de Facebook în urmă cu un an, în luna august au fost înregistraţi peste 900 de milioane de utilizatori activi. Având în vedere că Facebook a înregistrat de curând un miliard de utilizatori activi pe zi, nu ar trebui să ne mirăm în momentul în care Whatsapp va depăşi reţeaua de socializare.
Cu siguranţă, acel moment nu este foarte departe. Odată cu penetrarea smartphone-urilor şi internetului mobil în zone precum India, Brazilia şi alte pieţe în curs de dezvoltare, mai mulţi utilziatori vor descoperi Whatsapp. Faptul că aplicaţia de chat foloseşte foarte puţin trafic de internet şi este folosită deja de foarte multă lume, va asigura creşterea numărului de utilizatori în viitorul apropiat. Cu toate acestea, Facebook nu câştigă foarte mulţi bani de pe urma popularei aplicaţii de comunicare.
Având în vedere că Facebook şi Instagram deja livrează reclame către utilizatori, ar trebui să ne aşteptăm în viitorul apropiat la o strategie similară pentru Facebook Messenger şi Whatsapp. Messgenger tocmai a primit M, noul asistent digital care ajută utilizatorii să găsească diverse produse de cumpărat, în timp ce Whatsapp foloseşte un model de monetizare bazat pe un abonament anual modic de un euro, care este taxat abia după primul an de utilizare. Pentru a nu speria utilizatorii, Facebook va trebui să găsească o metodă de a livra reclame care să nu deranjeze experienţa de utilizare pe care au oferit-o până în prezent.