Unul dintre dezavantajele majore ale sistemului de operare Windows Phone 7 a fost lipsa jocurilor celebre disponibile pe celelalte platforme rivale, problemă critică în această perioadă, în care telefoanele şi tabletele devin terminalele preferate ale unui număr din ce în ce mai mare de utilizatori.
Dacă, în cazul aplicaţiilor pentru Windows Phone 7, putem arăta cu degetul către dezvoltatori fără a greşi prea mult, în cazul jocurilor, problema fundamentală a fost lipsa posibilităţii dezvoltării codului nativ. Limitaţi la mediile XNA şi Silverlight, dezvoltatorii interesaţi au fost puşi în imposibilitatea de a aduce pe această platformă titlurile care făceau vâlvă şi profit pe iOS sau Android. Aceste lucruri se vor schimba însă odată cu Windows Phone 8.
Noul sistem de operare de la Microsoft aduce posibilitatea dezvoltării codului nativ necesar utilizării unor motoare grafice precum Unity sau Unreal Engine, iar în cadrul conferinţei BUILD 2012, primele anunţuri îmbucurătoare au ieşit la iveală.
Microsoft a anunţat aseară că celebrele motoarele grafice sau de fizică Unity, Cocos2D, Havok, Marmalade şi Ogre vor putea fi utilizate pentru dezvoltarea jocurilor pentru Windows Phone 8, iar Gameloft a publicat o listă de 12 titluri care vor fi lansate pe această platformă.
Lista cuprinde Modern Combat 4: Zero Hour, NOVA 3, The Amazing Spiderman, Order & Chaos Online, Asphalt 7: Heat, The Dark Knight Rises, Real Soccer 2013, ICe Age Village şi altele mai puţin cunoscute, oferta Gameloft recuperând astfel din handicapul faţă de celelalte platforme de care compania s-a ocupat activ. Nu există încă o dată clară de lansare pentru toate aceste titluri, însă putem spera că iniţiativa Gameloft va fi urmată şi de restul producătorilor de jocuri pentru terminalele mobile.