După adăugarea filtrului de particule şi sistemul AdBlue, următorul pas pentru „înverzirea” maşinilor echipate cu motoare diesel ar putea fi captarea emisiilor de CO2 înainte ca acestea să iasă pe ţeava de eşapament.
Sistemul propus, deocamdată doar pentru camioane, presupune absorbţia emisiilor de CO2 direct din conducta de evacuare a camioanelor şi depozitarea acestuia într-o soluţie lichidă, depozitată într-un rezervor suplimentar găzduit pe acoperişul vehiculului. Dioxidul de carbon astfel înmagazinat va putea fi livrat la o staţie de procesare unde poate fi reutilizat în diferite moduri, inclusiv transformat în combustibil convenţional pentru alimentarea altor vehicule echipate cu motoare termice.
Captarea dioxidului de carbon funcţionează prin răcirea gazelor emise din conducta de evacuare. Materialele absorbante special dezvoltate pentru acest scop separă dioxidul de carbon de alte gaze emanate în urma procesului de ardere, precum azotul şi oxigenul, reţinând doar CO2.
Când este plin, materialul absorbant absorbant este încălzit folosind căldura motorului pentru a separarea dioxidului de carbon înmagazinat. Tot căldura reziduală degajată de motorul vehiculului este exploatată pentru comprimarea dioxidului de carbon şi aducerea sa la stare lichidă, care este apoi depozitat într-o cutie ataşată pe acoperişul vehiculului până când poate fi depus la o staţie de service atunci când camionul se alimentează.
Sistemul este potrivit mai degrabă pentru vehicule mari, cum ar fi camioane sau autobuze, decât pentru maşini, deoarece este destul de voluminos, necesitând o capsulă lungă de 2 metri şi care poate ocupa până la 7% din volumul util total al unui camion. Cercetătorii care propun această metodă de ecologizare a transportului rutier estimează că până la 90% din emisiile de CO2 generate pot fi capturate şi folosite în scop productiv, cum ar fi fabricarea pe cale industrială de hidrocarburi din familia combustibililor pentru avioane, benzină şi motorină.