Divizia Microsoft Reasearch a prezentat în urmă cu câteva luni o tehnologie numită High-Performance Touch (HPT) care urma să reducă timpul de reacţie al ecranului unui terminal de la 100 ms la 1 ms. Acum, Microsoft a obţinut un patent pentru această tehnologie şi putem înţelege mai uşor cum ar trebui să funcţioneze HPT. Din păcate, în ciuda avantajelor reale oferite de tehnologie, implementarea ei se va lăsa aşteptată. Vom explica în continuare de ce.
Dacă clipul de mai jos este prea lung pentru a-l viziona, vom încerca să rezumăm ceea ce ne explică inginerul de la Microsoft Research. Se pare că între realizarea unui gest pe ecran şi momentul efectiv în care sistemul de operare reacţionează vizibil la el trec în medie 100 ms. Dacă mişcare este scurtă, această diferenţă de timp este greu sesizabilă. Dacă mişcarea se face cu o viteză de 1 m/s, atunci efectul va putea fi observa pe ecran la o distanţă de aproximativ 10 cm de unde se află degetul. Inginerii de la Microsoft Research au încercat să reducă timpul de reacţie la 1 ms folosind algoritmi de predicţie a miscării.
Pe un prototip de ecran sensibil la atingere se poate observa cum reacţia la mişcarea degetului este imediată. În spatele acelui ecran se află însă un mic calculator care se ocupă exclusiv de calculul algoritmilor folosiţi pentru anticiparea mişcării. Microsoft nu a dat detalii în legătură cu puterea de procesare necesară. Dacă ea este semnificativă, atunci implementarea tehnologiei High-Performance Touch în tabletele actuale va întârzia. Dacă se vor găsi compromisuri, care fie să limiteze nevoile de procesare, fie să nu reducă atât de mult timpul de reacţie, atunci poate că vom vedea tehnologia implementată în viitoarele tablete Microsoft Surface. Sau în smartphone-urile cu Windows Phone.